SISSEJUHATUS

Eesti Metodisti Kiriku Teoloogiline Seminar (EMK TS) on rakenduslikku kõrgharidust andev erakõrgkool. 

EMK TS-i eesmärgiks on valmistada ette kristlikke töötegijaid, vaimulikke ja juhte kirikutele ning kristlikele ja heategevuslikele organisatsioonidele, pakkudes Wesley/metodismi traditsioonile toetuvat ja kiriku ning ühiskonna vajadustest lähtuvat teoloogilist kõrgharidust; toetada vaimulikku kujunemist õppeprotsessi käigus; samuti korraldada EMK töötegijatele täienduskoolitust ning mitmesuguseid kursusi.

Eelmine arengukava lõppes 2023. Uue arengukava ettevalmistusse on kutsutud omaniku ja tudengite esindajad ning seminari töötajad. 

MISSIOON  

Anda teoloogilist kõrgharidust ja pakkuda täiendkoolitust, mis toetab õppija vaimulikku kujunemist ning valmistab ette nii kiriku kui ka ühiskonna teenimiseks.

VISIOON  

EMK Teoloogiline Seminar on haridus- ja kompetentsikeskus, mis pakub tudengitele elumuutvat õpikogemust läbi kaasahaarava õppeprotsessi, vastates nii kiriku kui ühiskonna vajadustele. Lisaks kaasaegsele teoloogilisele kõrgharidusele loob täiendõppevõimalusi olles nii riiklikult kui rahvusvaheliselt tunnustatud.

PÕHIVÄÄRTUSED  

Põhiväärtuste aluseks oleme võtnud metodistliku kvadrilateraali, milleks on: Pühakiri, traditsioon, mõistus ja kogemus. Neist lähtuvalt on meie põhiväärtusteks:

  • Piibel ja isiklik suhe Jumalaga
  • Akadeemilisus ja praktilisus
  • Oikumeenilisus ja rahvusvahelisus; kogukondlikkus ja integreeritus
  • Kristlikku maailmapilti ja metodistlikku teoloogiat väärtustav
  • Õppijakesksus, kaasatus, professionaalsus   

   

 ARENDUSVALDKONNAD

  

1.STRATEEGILINE JUHTIMINE

EMKTS-il on strateegiline ja kaasav juhtimiskultuur, mis lähtudes kiriku, töötajate, tudengite, vilistlaste ja muude sidusrühmade vajadustest loob professionaalse, innovaatilise  ja vastastikust lugupidamist väärtustava töökeskkonna

Eesmärk

Tegevused

Indikaatorid

EMK ja seminari jätkuv integreerimine

EMK ja EMKTSi juhtkondade vahelised regulaarsed kohtumised

Kohtumised on toimunud vähemalt kord kvartalis

Seminar pakub koostöös EMK superintendendiga pastoritele regulaarseid täiendõppe koolitusi.

Aastas on toimunud 2 koolitust

Arengukava efektiivne rakendamine

Töötajate ja õppejõudude kurssi viimine arengukava eesmärkidega

Kõik töötajad ja õppejõud on arengukava eesmärkidega tutvunud.

Arengukava täitmise regulaarne seire

Vähemalt kord aastas on korraldatud arengukava realiseerimise arutelu rektori nõukogu ja struktuuriüksuste juhtidega

Töötada välja arengukavale tuginev rakenduskava, kaasates kooli pidajat, juhtkonda, õppejõude ja tudengeid.

Rakenduskava on valminud 2024 aasta lõpuks.

Seminari töö- ja kommunikatsiooni keskkonna parendamine

Iga-aastane retriit, mis täidab nii täiendkoolituse kui ka töötajate motivatsiooni suurendamise rolli.

Igal aastal on toimunud vähemalt 1 retriit.

Koondjuhend töötajatele, mis sisaldab kokkuvõtet seminari alus- ja sisekorra dokumentidest.

Koondjuhend on valminud 2025. aasta lõpuks

Regulaarsed töötajate arengu vestlused

Kõigi töötajatega on toimunud vähemalt kord aastas arenguvestlused

Regulaarsed töötajate rahulolu küsitlused

Vähemalt kord aastas on läbi viidud rahuloluküsitlus

Partnerlussuhete süstemaatiline loomine ja ülalhoidmine

Olemasolevate partnerlussuhete kaardistame

Olemasolevad partnerlus- suhted on kaardistatud 2024. aasta lõpuks

Olemasolevate partneritega regulaarse kontakti hoidmine

Kord kvartalis on kõigile partneritele saadetud rektori ringkiri

Uute partnerlussuhete loomine

Aastas on loodud vähemalt 2 uut partnerlussuhet

Vilistlasorganisatsiooniga koostöö arendamine

Regulaarne kommunikatsioon

Võimalike riskide minimaliseerimine

Riskianalüüsi regulaarne täiendamine ja rakendamine

Vähemalt kord aastas on korraldatud riskianalüüsi arutelu rektori nõukogu tasemel

  

  

2. RESSURSID  

Seminaril on motiveeritud ning kompetentne töötajaskond ja õppejõud. Taristu ja rahaliste vahendite haldamine on süsteemne, eesmärgipärane ja jätkusuutlik. Seminaril on toimiv ning eesmärgistatud sise- ja väliskommunikatsioon.  

Eesmärk

Tegevused

Indikaatorid

Konkurentsi- võimelise palga- ja töötingimuste tagamine

Teostada seminari töötajate ja õppejõudude palgaanalüüs ja seada eesmärgid järgnevaks 4 aastaks

Palgaanalüüs on valminud 2024 aasta lõpuks

Palgakasvuplaani regulaarne hindamine

Vähemalt kord aastas vaatab seminari eestseisus palgakasvu plaani üle ning teeb vajadusel korrektuure

EMK TS motivatsioonipaketi sõnastamine (näiteks paindlik töögraafik, tervisepäevad, enesearendamise võimalused)

Motivatsioonipakett on sõnastatud 2025 aasta esimeseks kvartaliks

Jätkusuutliku rahastuse tagamine seminarile

Finants arendusmeeskonna loomine täiendavate rahastusallikate leidmiseks

2025 aasta esimeses kvartalis on arendusmeeskond komplekteeritud ning tööd alustanud

Eesti-sisese sihtkapitali fondi loomine ning arendamine, vähendamaks sõltuvust välisannetustest

Finants arendusmeeskond on fondi loomisega alustanud hiljemalt 2025 aasta teises kvartalis

Omatulu suurendamine (tõlkeaparatuuri rentimine, täiendõppe korraldamine ja kirjastusalane tegevus)

Omatulu kasv on vähemalt 20% aastas

Teadusrahastuse taotlemine

Aktiivsete teadusprojektide arv lähtuvalt TAL eesmärkidest

Õppe-, töö- ja olmetaristu parendamine

Teostada õppetaristu inventuur ja kaardistada järgmise 4 aasta vajadused ja arengud (IKT, ruumid, töövahendid, jne).

Õppetaristu inventuur on teostatud 2024 aasta neljandas kvartalis

Koostada seminari raamatukogu arengustrateegia (e-raamatukogu, koostöö Asbury Teoloogilise Seminariga)

Seminari raamatukogu arengustrateegia on valminud 2025 aasta esimese kvartali lõpuks

Õppekvaliteedi parendamine KVARA meetmete raames

Aktiivne osalemine KVARA töögrupis ja vähemalt 2 tegevuse elluviimine aastas

Seminari siseriikliku ja rahvusvahelise nähtavuse ja kuvandi parendamine

Kasvatada eestikeelsete tudengite osakaalu läbi sihitud reklaamkampaaniate.

2028/2029 õppeaastaks on eestikeelsete tudengite osakaal kolmandik

Rahvusvaheliste tudengite värbamisstrateegia arendamine

2025 aasta lõpuks on värbamisstrateegia valmis

Seminari ühiskondliku ja rahvusvahelise kuvandi tugevdamine lähtuvalt PR strateegiast

Kvalitatiivsed mõõdikud lähtuvalt PR strateegiast

  

  

3.KVALITEEDIKULTUUR

EMKTS-is on kokku lepitud, mis on kvaliteetne juhtimine, õppe- ja teadustegevus ning ühiskonna teenimine. Regulaarse tagasiside põhjal toimub pidev kvaliteedi parendamine.  

Eesmärk

Tegevused

Indikaatorid

Kvaliteedikultuuri parendamine

Hea tava dokumendi moodustamine olemasolevate kvaliteedi määratluste põhjal mis tugineb töötajate käsiraamatule, eetika koodeksile, tudengiteatmikule, virtuaalse õppetöö etiketile, õppekorralduseeskirjale, sisekorraeeskirjale, jms

Hea tava dokument on valminud 2025 aasta teiseks kvartaliks. Dokument on tõlgitud kolme keelde ning seda on tutvustatud tudengitele, töötajatele ja õppejõududele.

Hea tava dokument on kättesaadav kodulehel ning seda redigeeritakse kord aastas.  

Kvaliteedikultuuri rikkumiste fikseerimise ja reageerimise süsteemi väljatöötamine.

Süsteem on välja töötatud ning töösse rakendatud 2025 aasta lõpuks.

Täiendatakse juhtimist, õppe- ja teadustegevust ning ühiskonna teenimist ja nende mõju regulaarselt analüüsiv hindamisstrateegia ning hindamistulemustest lähtuvate parendustegevuste elluviimise süsteemi.

Tagasiside küsitlusi teostatakse süsteemselt ja regulaarselt ning nende tulemused seotakse arenguvestlustega.


 

4.AKADEEMILINE EETIKA  

EMKTS-is järgitakse akadeemilise eetika põhimõtteid, et tagada kvaliteetne haridus ja väärtuspõhine õppe- ja teadustöö.   

Eesmärk

Tegevused

Indikaatorid

Akadeemilise eetika põhimõtete järgimine

Eetikakoodeksi täiendamine millesse on kaasatud nii seminari töötajad kui ka üliõpilased

Seminari täiendatud eetikakoodeks on välja töötatud hiljemalt 2025 kolmandaks kvartaliks

Eetika komitee loomine, mis koosneb rektorist, õppejõudude esindajast ning üliõpilaste esindajast. Komitee eesmärgiks on akadeemilise eetika põhimõte tagamine seminari igapäevatöös ning eetikaga seotud kaebuste lahendamine

Eetika komitee on loodud hiljemalt 2025 kolmandaks kvartaliks

Akadeemilise eetika põhimõtete tutvustamine üliõpilastele

Akadeemilise eetika temaatika on Integreeritud vastavasisulistesse õppeainetesse nagu sissejuhatus õppimisse, kristlik eetika ja  teaduslike uurimistööde alused

Luua süsteem eetikaga seotud probleemide ennetamiseks ja lahendamiseks

2024 lõpuks on loodud anonüümne kanal eetikavastaste olukordade raporteerimiseks

  

  

5.RAHVUSVAHELISTUMINE

Tagada EMKTS-is kultuuriline avatus ning õppe- ja teadustegevuse areng rahvusvahelise koostöö kaudu.

Eesmärk

Tegevused

Indikaatorid

Akadeemilise rände toetamine

Erasmus+ võrgustikus osalemine

Seminar on Erasmus+ aktiivne liige

Erasmus+ koordinaatori palkamine

2024 kolmandas kvartalis on tööle võetud Erasmus+ koordinaator

Üliõpilaste rahvusvahelise mobiilsuse toetamine

Üliõpilastele on alates 2025 aastast korraldatud vähemalt 2 õpirännet aastas

Õppejõudude rahvusvahelise mobiilsuse toetamine

Mobiilsete töötajate hulk aastas vastavalt TAL eesmärkidele

Väliskoolidest õppejõudude ja üliõpilaste vastuvõtmine

Aastas toimub vähemalt 2 vastuvõttu

Rahvusvaheliste koostööprojektide arendamine

Koostööprojektide käivitamine GMC (e-akadeemia arendamise teemal) ja Mt Betheli kogudusega (külalisõppejõud)

Koostöö lepingud on sõlmitud 2025 aasta vältel

Uute koostööprojektid ettevalmistamine

Aastas on ettevalmistatud vähemalt 1 uus rahvusvaheline koostööprojekt

Rahvusvaheliste üliõpilaste arvu suurendamine

Välistudengite värbamisstrateegiale tuginevalt populariseerida erinevate lähiriikide kirikute liikmes- kondadele teoloogilise kõrghariduse omandamise võimalust EMKTSs

Välistudengite osakaal kasvab vähemalt 10% aastas

Koostöö Study in Estonia organisatsiooniga

Study in Estonia organisatsiooniga on aktiivne koostöö

   

   

6.ÕPPEJÕUD

EMKTS-is töötavad erialaselt pädevad, õppija arengut toetavad ja enesetäiendamisega tegelevad õppejõud, et tagada kvaliteetne haridus.  

Eesmärk

Tegevused

Indikaatorid

Õppejõudude kvalifikatsiooni parendamine

Õppejõudude pedagoogilise pädevuse arendamine

Vähemalt 2 korda aastas täiendkoolituste korraldamine KVARA meetme raames

Õppejõudude rakendusliku usuteaduse alase pädevuse arendamine

Õppejõududele on korraldatud kord kvartalis teadusseminar

Õppejõudude erialase enesetäienduse ja täiendõppe toetamine ja võimaldamine

Kõik töölepinguga õppejõud on aasta vältel osalenud mõnel erialasel koolitusel, seminaril või konverentsil

Regulaarsed arenguvestlused

Vähemalt kord aastas on kõikide õppejõududega viidud läbi arenguvestlused

Doktorikraadiga õppejõudude osakaalu suurendamine

Doktorikraadiga õppejõudude osakaal vastab TAL eesmärkidele

Tagasiside süsteemi parendamine

Tagasiside süsteem vastab kvaliteedikultuuri osas kirjeldatule

    

    

7.ÕPPEKAVA

EMKTS-il on kiriku ootustest ja ühiskonna vajadustest lähtuv konkreetsete õpiväljunditega õppekava, et tagada kõrgharidusstandarditele ja valdkonna arengutrendidele vastav õpikäsitlus.  

Eesmärk

Tegevused

Indikaatorid

Kiriku ja ühiskonna vajadustest lähtuvalt  õppekava uuendamine, mis toetab loovust ja ettevõtlikkust ning teiste üldpädevuste arengut

Uuendatud õppekava kinnitamine

Eestseisus on uue õppekava kinnitanud sügiseks 2024

Õppekava jätkuv arendamine

Õppekava vastavust kiriku ja ühiskonna vajadustest on regulaarselt hinnatud

Mikrokraadide väljatöötamine/ kujundamine ja pakkumine

Õppekavaga seostatud mikrokraadide väljatöötamine

Valminud ja heaks kiidetud mikrokraadid

Mikrokraadide populariseerimine konkreetsetele sihtgruppidele

Mikrokraadid on kättesaadavad, mikrokraadidel osalejate arv

Praktiliste väljundite arendamine õppekavades

Arendada koostööd kiriku allasutuste ja vaba- ühendustega õppetööga seotud praktiliste väljundite loomiseks

Loodud koostööprojektide arv

Magistriõppe võimaldamine

Magistriõppekava väljatöötamine ja registreerimine

Magistriõpe on loodud ja kinnitatud ministeeriumis 2026/2027 õppeaastaks

  

  

8.ÕPPIMINE JA ÕPETAMINE  

EMKTS-il on süsteemne ja õppijakeskne õppeprotsess, mis toetab õppija elukestvat õpet, vaimulikku arengut ja loovust, valmistades ette sotsiaalsete oskustega konkurentsivõimelisi, ennast juhtivaid ja koostööd väärtustavaid, erialaste teadmistega inimesi.

Eesmärk

Tegevused

Indikaatorid

Õppijakesksus

Interaktiivsed õppemeetodid (klassis tasakaal loenguteks ja interaktiivseks õppeks)

Interaktiivsete tundide suhtarv võrreldes loengutega

Õppemetoodika koolitus õppejõududele KVARA meetme raames

Kõik õppejõud on läbinud vähemalt 1 koolituse aastas

E-raamatukogu efektiivne kasutamine tehniliste võimaluste ja õppemetoodikate osas

E-raamatukogu kasutusstatistika

Terviklikku arengut toetavate praktika- võimaluste pakkumine

Vaimuliku teenimise võimaluste pakkumine (Oengo algatus) koguduste külastamise ja kaasateenimise kontekstis

Kõik üliõpilased on osalenud vaimulikku kujunemist toetavates tegevustes

Erasmus + meetme kaudu praktikavõimaluste pakkumine väljaspool Eestit

Aastas on kasutatud vähemalt 1 praktikavõimalust

Koostöö teiste teoloogiliste ülikoolidega

Avatud kursuste pakkumine ja osalemine; õppejõudude vahetus; Ühiste KVARA täiendkoolituste korraldamine, raamatukogude ressursside kasutamine

Koostööprojektide arv ja üliõpilaste/ õppejõudude osalemine nendes

Tehisintellekti võimaluste ja mõju hindamine

Analüüsida tehisintellekti integreerimist õppeprotsessi ning hinnata sellega kaasnevaid riske. Koolitada õppejõude antud küsimuses.

Õppejõud on antud temaatikaga kursis

  

  

9.ÜLIÕPILASTE HINDAMINE

EMKTS-il on läbipaistev, õppimist toetav ja õpiväljunditest lähtuv mitmekesiste hindamismeetoditega objektiivne hindamissüsteem. 

Eesmärk

Tegevused

Indikaatorid

Läbipaistev, õppimist toetav ja õpiväljunditest lähtuv mitmekesiste hindamismeetoditega objektiivne hindamissüsteem

Hindamiskriteeriumide läbivaatamine ja uuendamine, kasutades analüütikat ja õppimisanalüüsi

Uuendatud hindamiskriteeriumid, mis on kooskõlas õpiväljunditega

Koolituste korraldamine õppejõududele hindamismetoodikate ja -kriteeriumide rakendamiseks

Koolitustel osalenud õppejõudude arv ja rahulolu koolitustega

Õpilaste tagasiside kogumine hindamismeetodite kohta

Küsitluste tulemused, mis näitavad õpilaste rahulolu hindamissüsteemiga

Hindamismeetodite mitmekesistamine, et hõlmata erinevaid õpistiile (näiteks projektitööd, esitlused, kirjalikud eksamid ja üliõpilaste üksteise tööde hindamine)

Mitmekesiste hindamismeetodite kasutamise sagedus ja mitmekesisus

  

  

10.ÕPPIMISE TUGISÜSTEEMID

EMKTS-il on individuaalset arengut ja akadeemilist edasijõudmist toetavad ning erinevaid õppimistüüpe arvestavad tugisüsteemid efektiivsemaks õppimiseks.

Eesmärk

Tegevused

Indikaatorid

Raamatukogu täiendamine

E-raamatukogu süsteemi arendamine

Kasutajate arv, laenutuste arv, rahulolu uuringud

Iselaenutuse süsteemi kaalumine ja otsuse tegemine

2025 I kvartaliks on otsustatud, kas selle projektiga edasi liikuda

Klassiruumide täiustamine hübriidõppeks

204 klassiruumi arendamine (tõlkeaparatuur ja videoülekande, videokonverentsi multimeedia tehnikaga)

2025 lõpuks on arendus läbi viidud

Tõlkimine

Kool võtab eesmärgiks tõsta oma mitmekeelse õppe tõlkekvaliteeti korraldades koolitusi ja treeningkursuseid tõlkijatele

Vähemalt 1 erialane koolitus aastas

Masintõlke võimaluste uurimine sünkroontõlke kontekstis

2024 lõpuks on vastavasisuline uuring läbi viidud

Personaalne nõustamine

Kool tagab õppealase nõustamise mentorite abil kõigile üliõpilastele

Kõigil üliõpilastel on mentor

Väljalangevuse ennetus, strateegia väljatöötamine ja rakendamine mentorite programmi raames

Väljalangemise %

Erivajaduste kindlaks tegemine ja nendega arvestamine

Kõikide üliõpilaste erivajadustega on võimalusel arvestatud

Jätkuv tugiteenuste tulemuslikkuse monitoorimine ja arendamine

Tugiteenuste tulemuslikkust on hinnatud vähemalt kord aastas

Digivahendid ja kasutustugi

Infotehnoloogilised lahendused tagavad kõrgkooli vajadusi arenguks ja töötajate sujuvaks ning tõrgeteta tööks 

Infotehnoloogilised lahendused on võimaldatud

Kool tagab haridustehnoloogilise toe e-õppe arendamisel, liikmeskonna pädevuse, e-koolituste, digihügieeni ja andmekaitse alal.

Kõikidel on ligipääs kasutustoele

Kirjastamine

Kool arendab õppijasõbralike mitmekeelsete e-väljaannete (e-raamatud, e-õpikud, e-kursused) publitseerimisvõimekust koos selleks vajaliku ikt vahendite ning tarkvaraga e-materjalide loomiseks ja nende kasutamiseks õppetöös

Kui palju on aastas vahendeid loodud

Kiriku ja seminariga seotud kirjanduse publitseerimine

Väljaantud ühikute arv aastas

   

  

11.TEADUS-, ARENDUS- JA/VÕI LOOMETEGEVUS  

​​EMKTS teadus-, arendus- ja loometegevuse strateegia aastateks 2024-2028 on leitav vastavasisulisest dokumendist

  

  

12.ÜHISKONNA TEENIMINE

EMKTS avaldab ühiskonnale positiivset mõju läbi ühiskonna teenimise, elukestva õppe propageerimise ja praktilise usuteaduse populariseerimisega ühiskonnale. 

Eesmärk

Tegevused

Indikaatorid

Praktilise usuteaduse  populariseerimine

Praktilise usuteaduse veebipõhiste arutelude, õpikursuste ja materjaide arendamine ja pakkumine

Veebikursuste registreerimiste arv, jaotatud materjalide arv

Seminari õppejõudude poolt tehtud teadustöö populariseerimine

Vähemalt 2 populaarteaduslikku käsitlust aastas

Eesti Kirikute Nõukogu töövaldkondades osalemine

Aktiivne osalemine nii religioonisotsioloogia kui ka haridustöö valdkonnas

Elukestva õppe toetamine

Avatud loengute, töötubade ja elukestva õppe kursuste korraldamine MUUC formaadis

Osalejate arv loengutes ja töötubades

Luua ja levitada infomaterjale elukestva õppe kasulikkuse kohta

Tagasiside elukestva õppe programmide kohta ja teadlikkuse tõus

Pakkuda avatud eesti keele õpet

Vähemalt üks kursus aastas

Vaimse tervise toetamine kogukonnas

Vaimse tervise teemasid puudutavate koolituste korraldamine

Koolituste arv

Hingehoidlike tegevuste korraldamine

Hingehoidlike kontaktide arv