SISSEJUHATUS
Eesti Metodisti Kiriku Teoloogiline Seminar (EMK TS) on rakenduslikku kõrgharidust andev erakõrgkool.
EMK TS-i eesmärgiks on valmistada ette kristlikke töötegijaid, vaimulikke ja juhte kirikutele ning kristlikele ja heategevuslikele organisatsioonidele, pakkudes Wesley/metodismi traditsioonile toetuvat ja kiriku ning ühiskonna vajadustest lähtuvat teoloogilist kõrgharidust; toetada vaimulikku kujunemist õppeprotsessi käigus; samuti korraldada EMK töötegijatele täienduskoolitust ning mitmesuguseid kursusi.
Eelmine arengukava lõppes 2023. Uue arengukava ettevalmistusse on kutsutud omaniku ja tudengite esindajad ning seminari töötajad.
MISSIOON
Anda teoloogilist kõrgharidust ja pakkuda täiendkoolitust, mis toetab õppija vaimulikku kujunemist ning valmistab ette nii kiriku kui ka ühiskonna teenimiseks.
VISIOON
EMK Teoloogiline Seminar on haridus- ja kompetentsikeskus, mis pakub tudengitele elumuutvat õpikogemust läbi kaasahaarava õppeprotsessi, vastates nii kiriku kui ühiskonna vajadustele. Lisaks kaasaegsele teoloogilisele kõrgharidusele loob täiendõppevõimalusi olles nii riiklikult kui rahvusvaheliselt tunnustatud.
PÕHIVÄÄRTUSED
Põhiväärtuste aluseks oleme võtnud metodistliku kvadrilateraali, milleks on: Pühakiri, traditsioon, mõistus ja kogemus. Neist lähtuvalt on meie põhiväärtusteks:
- Piibel ja isiklik suhe Jumalaga
- Akadeemilisus ja praktilisus
- Oikumeenilisus ja rahvusvahelisus; kogukondlikkus ja integreeritus
- Kristlikku maailmapilti ja metodistlikku teoloogiat väärtustav
- Õppijakesksus, kaasatus, professionaalsus
ARENDUSVALDKONNAD
1.STRATEEGILINE JUHTIMINE
EMKTS-il on strateegiline ja kaasav juhtimiskultuur, mis lähtudes kiriku, töötajate, tudengite, vilistlaste ja muude sidusrühmade vajadustest loob professionaalse, innovaatilise ja vastastikust lugupidamist väärtustava töökeskkonna
Eesmärk |
Tegevused |
Indikaatorid |
EMK ja seminari jätkuv integreerimine |
EMK ja EMKTSi juhtkondade vahelised regulaarsed kohtumised |
Kohtumised on toimunud vähemalt kord kvartalis |
Seminar pakub koostöös EMK superintendendiga pastoritele regulaarseid täiendõppe koolitusi. |
Aastas on toimunud 2 koolitust |
|
Arengukava efektiivne rakendamine |
Töötajate ja õppejõudude kurssi viimine arengukava eesmärkidega |
Kõik töötajad ja õppejõud on arengukava eesmärkidega tutvunud. |
Arengukava täitmise regulaarne seire |
Vähemalt kord aastas on korraldatud arengukava realiseerimise arutelu rektori nõukogu ja struktuuriüksuste juhtidega |
|
Töötada välja arengukavale tuginev rakenduskava, kaasates kooli pidajat, juhtkonda, õppejõude ja tudengeid. |
Rakenduskava on valminud 2024 aasta lõpuks. |
|
Seminari töö- ja kommunikatsiooni keskkonna parendamine |
Iga-aastane retriit, mis täidab nii täiendkoolituse kui ka töötajate motivatsiooni suurendamise rolli. |
Igal aastal on toimunud vähemalt 1 retriit. |
Koondjuhend töötajatele, mis sisaldab kokkuvõtet seminari alus- ja sisekorra dokumentidest. |
Koondjuhend on valminud 2025. aasta lõpuks |
|
Regulaarsed töötajate arengu vestlused |
Kõigi töötajatega on toimunud vähemalt kord aastas arenguvestlused |
|
Regulaarsed töötajate rahulolu küsitlused |
Vähemalt kord aastas on läbi viidud rahuloluküsitlus |
|
Partnerlussuhete süstemaatiline loomine ja ülalhoidmine |
Olemasolevate partnerlussuhete kaardistame |
Olemasolevad partnerlus- suhted on kaardistatud 2024. aasta lõpuks |
Olemasolevate partneritega regulaarse kontakti hoidmine |
Kord kvartalis on kõigile partneritele saadetud rektori ringkiri |
|
Uute partnerlussuhete loomine |
Aastas on loodud vähemalt 2 uut partnerlussuhet |
|
Vilistlasorganisatsiooniga koostöö arendamine |
Regulaarne kommunikatsioon |
|
Võimalike riskide minimaliseerimine |
Riskianalüüsi regulaarne täiendamine ja rakendamine |
Vähemalt kord aastas on korraldatud riskianalüüsi arutelu rektori nõukogu tasemel |
2. RESSURSID
Seminaril on motiveeritud ning kompetentne töötajaskond ja õppejõud. Taristu ja rahaliste vahendite haldamine on süsteemne, eesmärgipärane ja jätkusuutlik. Seminaril on toimiv ning eesmärgistatud sise- ja väliskommunikatsioon.
Eesmärk |
Tegevused |
Indikaatorid |
Konkurentsi- võimelise palga- ja töötingimuste tagamine |
Teostada seminari töötajate ja õppejõudude palgaanalüüs ja seada eesmärgid järgnevaks 4 aastaks |
Palgaanalüüs on valminud 2024 aasta lõpuks |
Palgakasvuplaani regulaarne hindamine |
Vähemalt kord aastas vaatab seminari eestseisus palgakasvu plaani üle ning teeb vajadusel korrektuure |
|
EMK TS motivatsioonipaketi sõnastamine (näiteks paindlik töögraafik, tervisepäevad, enesearendamise võimalused) |
Motivatsioonipakett on sõnastatud 2025 aasta esimeseks kvartaliks |
|
Jätkusuutliku rahastuse tagamine seminarile |
Finants arendusmeeskonna loomine täiendavate rahastusallikate leidmiseks |
2025 aasta esimeses kvartalis on arendusmeeskond komplekteeritud ning tööd alustanud |
Eesti-sisese sihtkapitali fondi loomine ning arendamine, vähendamaks sõltuvust välisannetustest |
Finants arendusmeeskond on fondi loomisega alustanud hiljemalt 2025 aasta teises kvartalis |
|
Omatulu suurendamine (tõlkeaparatuuri rentimine, täiendõppe korraldamine ja kirjastusalane tegevus) |
Omatulu kasv on vähemalt 20% aastas |
|
Teadusrahastuse taotlemine |
Aktiivsete teadusprojektide arv lähtuvalt TAL eesmärkidest |
|
Õppe-, töö- ja olmetaristu parendamine |
Teostada õppetaristu inventuur ja kaardistada järgmise 4 aasta vajadused ja arengud (IKT, ruumid, töövahendid, jne). |
Õppetaristu inventuur on teostatud 2024 aasta neljandas kvartalis |
Koostada seminari raamatukogu arengustrateegia (e-raamatukogu, koostöö Asbury Teoloogilise Seminariga) |
Seminari raamatukogu arengustrateegia on valminud 2025 aasta esimese kvartali lõpuks |
|
Õppekvaliteedi parendamine KVARA meetmete raames |
Aktiivne osalemine KVARA töögrupis ja vähemalt 2 tegevuse elluviimine aastas |
|
Seminari siseriikliku ja rahvusvahelise nähtavuse ja kuvandi parendamine |
Kasvatada eestikeelsete tudengite osakaalu läbi sihitud reklaamkampaaniate. |
2028/2029 õppeaastaks on eestikeelsete tudengite osakaal kolmandik |
Rahvusvaheliste tudengite värbamisstrateegia arendamine |
2025 aasta lõpuks on värbamisstrateegia valmis |
|
Seminari ühiskondliku ja rahvusvahelise kuvandi tugevdamine lähtuvalt PR strateegiast |
Kvalitatiivsed mõõdikud lähtuvalt PR strateegiast |
3.KVALITEEDIKULTUUR
EMKTS-is on kokku lepitud, mis on kvaliteetne juhtimine, õppe- ja teadustegevus ning ühiskonna teenimine. Regulaarse tagasiside põhjal toimub pidev kvaliteedi parendamine.
Eesmärk |
Tegevused |
Indikaatorid |
Kvaliteedikultuuri parendamine |
Hea tava dokumendi moodustamine olemasolevate kvaliteedi määratluste põhjal mis tugineb töötajate käsiraamatule, eetika koodeksile, tudengiteatmikule, virtuaalse õppetöö etiketile, õppekorralduseeskirjale, sisekorraeeskirjale, jms |
Hea tava dokument on valminud 2025 aasta teiseks kvartaliks. Dokument on tõlgitud kolme keelde ning seda on tutvustatud tudengitele, töötajatele ja õppejõududele. Hea tava dokument on kättesaadav kodulehel ning seda redigeeritakse kord aastas. |
Kvaliteedikultuuri rikkumiste fikseerimise ja reageerimise süsteemi väljatöötamine. |
Süsteem on välja töötatud ning töösse rakendatud 2025 aasta lõpuks. |
|
Täiendatakse juhtimist, õppe- ja teadustegevust ning ühiskonna teenimist ja nende mõju regulaarselt analüüsiv hindamisstrateegia ning hindamistulemustest lähtuvate parendustegevuste elluviimise süsteemi. |
Tagasiside küsitlusi teostatakse süsteemselt ja regulaarselt ning nende tulemused seotakse arenguvestlustega. |
4.AKADEEMILINE EETIKA
EMKTS-is järgitakse akadeemilise eetika põhimõtteid, et tagada kvaliteetne haridus ja väärtuspõhine õppe- ja teadustöö.
Eesmärk |
Tegevused |
Indikaatorid |
Akadeemilise eetika põhimõtete järgimine |
Eetikakoodeksi täiendamine millesse on kaasatud nii seminari töötajad kui ka üliõpilased |
Seminari täiendatud eetikakoodeks on välja töötatud hiljemalt 2025 kolmandaks kvartaliks |
Eetika komitee loomine, mis koosneb rektorist, õppejõudude esindajast ning üliõpilaste esindajast. Komitee eesmärgiks on akadeemilise eetika põhimõte tagamine seminari igapäevatöös ning eetikaga seotud kaebuste lahendamine |
Eetika komitee on loodud hiljemalt 2025 kolmandaks kvartaliks |
|
Akadeemilise eetika põhimõtete tutvustamine üliõpilastele |
Akadeemilise eetika temaatika on Integreeritud vastavasisulistesse õppeainetesse nagu sissejuhatus õppimisse, kristlik eetika ja teaduslike uurimistööde alused |
|
Luua süsteem eetikaga seotud probleemide ennetamiseks ja lahendamiseks |
2024 lõpuks on loodud anonüümne kanal eetikavastaste olukordade raporteerimiseks |
5.RAHVUSVAHELISTUMINE
Tagada EMKTS-is kultuuriline avatus ning õppe- ja teadustegevuse areng rahvusvahelise koostöö kaudu.
Eesmärk |
Tegevused |
Indikaatorid |
Akadeemilise rände toetamine |
Erasmus+ võrgustikus osalemine |
Seminar on Erasmus+ aktiivne liige |
Erasmus+ koordinaatori palkamine |
2024 kolmandas kvartalis on tööle võetud Erasmus+ koordinaator |
|
Üliõpilaste rahvusvahelise mobiilsuse toetamine |
Üliõpilastele on alates 2025 aastast korraldatud vähemalt 2 õpirännet aastas |
|
Õppejõudude rahvusvahelise mobiilsuse toetamine |
Mobiilsete töötajate hulk aastas vastavalt TAL eesmärkidele |
|
Väliskoolidest õppejõudude ja üliõpilaste vastuvõtmine |
Aastas toimub vähemalt 2 vastuvõttu |
|
Rahvusvaheliste koostööprojektide arendamine |
Koostööprojektide käivitamine GMC (e-akadeemia arendamise teemal) ja Mt Betheli kogudusega (külalisõppejõud) |
Koostöö lepingud on sõlmitud 2025 aasta vältel |
Uute koostööprojektid ettevalmistamine |
Aastas on ettevalmistatud vähemalt 1 uus rahvusvaheline koostööprojekt |
|
Rahvusvaheliste üliõpilaste arvu suurendamine |
Välistudengite värbamisstrateegiale tuginevalt populariseerida erinevate lähiriikide kirikute liikmes- kondadele teoloogilise kõrghariduse omandamise võimalust EMKTSs |
Välistudengite osakaal kasvab vähemalt 10% aastas |
Koostöö Study in Estonia organisatsiooniga |
Study in Estonia organisatsiooniga on aktiivne koostöö |
6.ÕPPEJÕUD
EMKTS-is töötavad erialaselt pädevad, õppija arengut toetavad ja enesetäiendamisega tegelevad õppejõud, et tagada kvaliteetne haridus.
Eesmärk |
Tegevused |
Indikaatorid |
Õppejõudude kvalifikatsiooni parendamine |
Õppejõudude pedagoogilise pädevuse arendamine |
Vähemalt 2 korda aastas täiendkoolituste korraldamine KVARA meetme raames |
Õppejõudude rakendusliku usuteaduse alase pädevuse arendamine |
Õppejõududele on korraldatud kord kvartalis teadusseminar |
|
Õppejõudude erialase enesetäienduse ja täiendõppe toetamine ja võimaldamine |
Kõik töölepinguga õppejõud on aasta vältel osalenud mõnel erialasel koolitusel, seminaril või konverentsil |
|
Regulaarsed arenguvestlused |
Vähemalt kord aastas on kõikide õppejõududega viidud läbi arenguvestlused |
|
Doktorikraadiga õppejõudude osakaalu suurendamine |
Doktorikraadiga õppejõudude osakaal vastab TAL eesmärkidele |
|
Tagasiside süsteemi parendamine |
Tagasiside süsteem vastab kvaliteedikultuuri osas kirjeldatule |
7.ÕPPEKAVA
EMKTS-il on kiriku ootustest ja ühiskonna vajadustest lähtuv konkreetsete õpiväljunditega õppekava, et tagada kõrgharidusstandarditele ja valdkonna arengutrendidele vastav õpikäsitlus.
Eesmärk |
Tegevused |
Indikaatorid |
Kiriku ja ühiskonna vajadustest lähtuvalt õppekava uuendamine, mis toetab loovust ja ettevõtlikkust ning teiste üldpädevuste arengut |
Uuendatud õppekava kinnitamine |
Eestseisus on uue õppekava kinnitanud sügiseks 2024 |
Õppekava jätkuv arendamine |
Õppekava vastavust kiriku ja ühiskonna vajadustest on regulaarselt hinnatud |
|
Mikrokraadide väljatöötamine/ kujundamine ja pakkumine |
Õppekavaga seostatud mikrokraadide väljatöötamine |
Valminud ja heaks kiidetud mikrokraadid |
Mikrokraadide populariseerimine konkreetsetele sihtgruppidele |
Mikrokraadid on kättesaadavad, mikrokraadidel osalejate arv |
|
Praktiliste väljundite arendamine õppekavades |
Arendada koostööd kiriku allasutuste ja vaba- ühendustega õppetööga seotud praktiliste väljundite loomiseks |
Loodud koostööprojektide arv |
Magistriõppe võimaldamine |
Magistriõppekava väljatöötamine ja registreerimine |
Magistriõpe on loodud ja kinnitatud ministeeriumis 2026/2027 õppeaastaks |
8.ÕPPIMINE JA ÕPETAMINE
EMKTS-il on süsteemne ja õppijakeskne õppeprotsess, mis toetab õppija elukestvat õpet, vaimulikku arengut ja loovust, valmistades ette sotsiaalsete oskustega konkurentsivõimelisi, ennast juhtivaid ja koostööd väärtustavaid, erialaste teadmistega inimesi.
Eesmärk |
Tegevused |
Indikaatorid |
Õppijakesksus |
Interaktiivsed õppemeetodid (klassis tasakaal loenguteks ja interaktiivseks õppeks) |
Interaktiivsete tundide suhtarv võrreldes loengutega |
Õppemetoodika koolitus õppejõududele KVARA meetme raames |
Kõik õppejõud on läbinud vähemalt 1 koolituse aastas |
|
E-raamatukogu efektiivne kasutamine tehniliste võimaluste ja õppemetoodikate osas |
E-raamatukogu kasutusstatistika |
|
Terviklikku arengut toetavate praktika- võimaluste pakkumine |
Vaimuliku teenimise võimaluste pakkumine (Oengo algatus) koguduste külastamise ja kaasateenimise kontekstis |
Kõik üliõpilased on osalenud vaimulikku kujunemist toetavates tegevustes |
Erasmus + meetme kaudu praktikavõimaluste pakkumine väljaspool Eestit |
Aastas on kasutatud vähemalt 1 praktikavõimalust |
|
Koostöö teiste teoloogiliste ülikoolidega |
Avatud kursuste pakkumine ja osalemine; õppejõudude vahetus; Ühiste KVARA täiendkoolituste korraldamine, raamatukogude ressursside kasutamine |
Koostööprojektide arv ja üliõpilaste/ õppejõudude osalemine nendes |
Tehisintellekti võimaluste ja mõju hindamine |
Analüüsida tehisintellekti integreerimist õppeprotsessi ning hinnata sellega kaasnevaid riske. Koolitada õppejõude antud küsimuses. |
Õppejõud on antud temaatikaga kursis |
9.ÜLIÕPILASTE HINDAMINE
EMKTS-il on läbipaistev, õppimist toetav ja õpiväljunditest lähtuv mitmekesiste hindamismeetoditega objektiivne hindamissüsteem.
Eesmärk |
Tegevused |
Indikaatorid |
Läbipaistev, õppimist toetav ja õpiväljunditest lähtuv mitmekesiste hindamismeetoditega objektiivne hindamissüsteem |
Hindamiskriteeriumide läbivaatamine ja uuendamine, kasutades analüütikat ja õppimisanalüüsi |
Uuendatud hindamiskriteeriumid, mis on kooskõlas õpiväljunditega |
Koolituste korraldamine õppejõududele hindamismetoodikate ja -kriteeriumide rakendamiseks |
Koolitustel osalenud õppejõudude arv ja rahulolu koolitustega |
|
Õpilaste tagasiside kogumine hindamismeetodite kohta |
Küsitluste tulemused, mis näitavad õpilaste rahulolu hindamissüsteemiga |
|
Hindamismeetodite mitmekesistamine, et hõlmata erinevaid õpistiile (näiteks projektitööd, esitlused, kirjalikud eksamid ja üliõpilaste üksteise tööde hindamine) |
Mitmekesiste hindamismeetodite kasutamise sagedus ja mitmekesisus |
10.ÕPPIMISE TUGISÜSTEEMID
EMKTS-il on individuaalset arengut ja akadeemilist edasijõudmist toetavad ning erinevaid õppimistüüpe arvestavad tugisüsteemid efektiivsemaks õppimiseks.
Eesmärk |
Tegevused |
Indikaatorid |
Raamatukogu täiendamine |
E-raamatukogu süsteemi arendamine |
Kasutajate arv, laenutuste arv, rahulolu uuringud |
Iselaenutuse süsteemi kaalumine ja otsuse tegemine |
2025 I kvartaliks on otsustatud, kas selle projektiga edasi liikuda |
|
Klassiruumide täiustamine hübriidõppeks |
204 klassiruumi arendamine (tõlkeaparatuur ja videoülekande, videokonverentsi multimeedia tehnikaga) |
2025 lõpuks on arendus läbi viidud |
Tõlkimine |
Kool võtab eesmärgiks tõsta oma mitmekeelse õppe tõlkekvaliteeti korraldades koolitusi ja treeningkursuseid tõlkijatele |
Vähemalt 1 erialane koolitus aastas |
Masintõlke võimaluste uurimine sünkroontõlke kontekstis |
2024 lõpuks on vastavasisuline uuring läbi viidud |
|
Personaalne nõustamine |
Kool tagab õppealase nõustamise mentorite abil kõigile üliõpilastele |
Kõigil üliõpilastel on mentor |
Väljalangevuse ennetus, strateegia väljatöötamine ja rakendamine mentorite programmi raames |
Väljalangemise % |
|
Erivajaduste kindlaks tegemine ja nendega arvestamine |
Kõikide üliõpilaste erivajadustega on võimalusel arvestatud |
|
Jätkuv tugiteenuste tulemuslikkuse monitoorimine ja arendamine |
Tugiteenuste tulemuslikkust on hinnatud vähemalt kord aastas |
|
Digivahendid ja kasutustugi |
Infotehnoloogilised lahendused tagavad kõrgkooli vajadusi arenguks ja töötajate sujuvaks ning tõrgeteta tööks |
Infotehnoloogilised lahendused on võimaldatud |
Kool tagab haridustehnoloogilise toe e-õppe arendamisel, liikmeskonna pädevuse, e-koolituste, digihügieeni ja andmekaitse alal. |
Kõikidel on ligipääs kasutustoele |
|
Kirjastamine |
Kool arendab õppijasõbralike mitmekeelsete e-väljaannete (e-raamatud, e-õpikud, e-kursused) publitseerimisvõimekust koos selleks vajaliku ikt vahendite ning tarkvaraga e-materjalide loomiseks ja nende kasutamiseks õppetöös |
Kui palju on aastas vahendeid loodud |
Kiriku ja seminariga seotud kirjanduse publitseerimine |
Väljaantud ühikute arv aastas |
11.TEADUS-, ARENDUS- JA/VÕI LOOMETEGEVUS
EMKTS teadus-, arendus- ja loometegevuse strateegia aastateks 2024-2028 on leitav vastavasisulisest dokumendist
12.ÜHISKONNA TEENIMINE
EMKTS avaldab ühiskonnale positiivset mõju läbi ühiskonna teenimise, elukestva õppe propageerimise ja praktilise usuteaduse populariseerimisega ühiskonnale.
Eesmärk |
Tegevused |
Indikaatorid |
Praktilise usuteaduse populariseerimine |
Praktilise usuteaduse veebipõhiste arutelude, õpikursuste ja materjaide arendamine ja pakkumine |
Veebikursuste registreerimiste arv, jaotatud materjalide arv |
Seminari õppejõudude poolt tehtud teadustöö populariseerimine |
Vähemalt 2 populaarteaduslikku käsitlust aastas |
|
Eesti Kirikute Nõukogu töövaldkondades osalemine |
Aktiivne osalemine nii religioonisotsioloogia kui ka haridustöö valdkonnas |
|
Elukestva õppe toetamine |
Avatud loengute, töötubade ja elukestva õppe kursuste korraldamine MUUC formaadis |
Osalejate arv loengutes ja töötubades |
Luua ja levitada infomaterjale elukestva õppe kasulikkuse kohta |
Tagasiside elukestva õppe programmide kohta ja teadlikkuse tõus |
|
Pakkuda avatud eesti keele õpet |
Vähemalt üks kursus aastas |
|
Vaimse tervise toetamine kogukonnas |
Vaimse tervise teemasid puudutavate koolituste korraldamine |
Koolituste arv |
Hingehoidlike tegevuste korraldamine |
Hingehoidlike kontaktide arv |